poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Lody, lody dla ochłody

Właściwie za lodami nie przepadam, ale nie za zrobionymi w mojej kuchni, takie wręcz uwielbiam, ba nawet ubóstwiam, a że robią się praktycznie same to jak ich nie jeść :)
Moje lody są w 100% naturalne i owocowe, bez mleka, cukru i polepszaczy smakowych. 
Ciekawe czy Wam będą tak samo smakować jak mi :)


składniki na lody :)



Składniki:
5-6 bardzo dojrzałych bananów
1 szklanka malin
4 łyżki masła orzechowego
1-2 łyżki kakao
kilka kropel soku z cytryny
 1 łyżka cukru brązowego/ksylitolu
owoce sezonowe do dekoracji
kilka listków mięty 

Jak zrobiłam:
Banany obieramy ze skóry, kroimy na mniejsze części i zamrażamy, tak samo postępujemy z malinami (do lodów możemy użyć inne owoce sezonowe, doskonale nadają się również truskawki, jagody, arbuz, brzoskwinie lub morele) Po zamrożeniu miksujemy w blenderze banany traktując je jako naszą bazę do lodów.


W zależności jaki chcemy uzyskać smak takie dajemy owoce. Zmiksowane banany dzielimy na dwie części do jednej dodajemy kakao i masło orzechowe a do drugiej zamrożone truskawki. Najpierw miksujemy część lodów z dodanymi truskawkami, przekładamy do miseczki a następnie lody z masłem orzechowym i kakao.
 Jeśli lody są zbyt suche można dodać trochę mleka kokosowego, sok z cytryny i cukier jeśli woli ktoś lody bardziej słodkie.
U mnie dziś na talerzu były lody malinowe



i orzechowe

A następnym razem robię lody o smaku mango, przepis wkrótce :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz