niedziela, 17 sierpnia 2014

Dżem z aronii

Całkiem niedawno wybrałam się do sklepu po borówki, a wróciłam z .....aronią. Z mojej pomyłki wyszedł pyszny dżemik, hmmm można by powiedzieć słoiczek zdrowia.
 Aronia, jak wiadomo to niesamowite źródło zdrowia, doskonała dla osób z podwyższonych cholesterolem, nadciśnieniem tętniczym, ale również sprawdza się bardzo dobrze w profilaktyce nowotworowej.
 A więc do dzieła...


Składniki:
0,5 kg świeżych owoców aronii
2-3 jabłka (u mnie antonówka)
2 brzoskwinie
cukier, ksylitol, syrop z agawy

Jak zrobiłam:
Wszystkie owocowe składniki umyj, jabłka i brzoskwinie oczyść z pestek, wszystko przełóż do garnka i doprowadź do wrzenia. Owoce puszczają sok, jeśli nie chcesz długo gotować konfitury, odlej sok i gotuj jeszcze chwilę. Na sam koniec dodaj cukier, w dowolnej ilości (u mnie ksylitol ok 1/3 szklanki) wszystko mieszamy i przekładamy do słoików



Myślę że dżem z aronii będzie doskonałym i ciekawym dodatkiem do moich lodów, deseru czekoladowego lub naleśników


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz