niedziela, 3 sierpnia 2014

Owsianka

Uwierzycie, że w dzieciństwie nigdy nie jadłam owsianki na śniadanie? Zupa mleczna z płatkami, albo z  ryżem, zdecydowanie tak, ale gęstej pożywnej owsianki nigdy. Ale wracając do owsianki, polubiłam ją nie tylko za walory zdrowotne czy smakowe, ale jest to zawsze mój pierwszy ciepły posiłek. Bo temperatura pierwszego posiłku jest dla mnie tak samo ważna jak walory odżywcze.
Do owsianki można dodać dosłownie wszystko- orzechy, miód, owoce czy odrobinę dżemu, zapewnia mi to siłę i energię na cały dzień


Składniki:
1 szklanka płatków owsianych
2 szklanki wody
1 jabłko
garść orzechów i nasion
garść daktyli
łyżka rodzynek
odrobina cynamonu
odrobina soli
łyżka masła lub dobrego oleju

Jak zrobiłam:
W małym garnku zagotuj wodę z solą, dodaj płatki owsiane i gotuj około 4 min, następnie dodaj jedno starte jabłko, orzechy, pokrojone daktyle i rodzynki. Wszystko gotuj około 5 min. Na sam koniec dodajemy cynamon i całość przekładamy do miseczki. Do lekko przestudzonej owsianki dodajemy masło a jeśli jesteś łasuchem- można dodać odrobinę miodu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz