środa, 11 czerwca 2014

Biszkopt bezglutenowy

Niby nic nowego, po prostu biszkopt, ale jaki. 
Jak dla mnie najlepsza wersja jaką do tej pory jadłam, wilgotny, puszysty, wyjątkowy.
Sezon truskawkowy w pełni, a więc nie mogłam sobie odmówić tradycyjnego, ale w tym przypadku bezglutenowego ciasta z truskawkami :)

Składniki:
100 g mąki ziemniaczanej
100 g skrobi kukurydzianej
6 jajek
300 g cukru (ksylitolu)

Jak zrobiłam:
Oddzielić białka od żółtek. Żółtka ubić z połową cukru, następnie dodać do żółtek przesianą mąkę i delikatnie wymieszać. Na sam koniec dodajemy ubite białka z cukrem.
Ciasto przelewamy do wcześniej wysmarowanej formy i pieczemy 40 min w temperaturze 180 stopni







W sezonie kiedy mamy świeże owoce, moją ulubioną wersją jest ciasto z truskawkami, malinami lub brzoskwiniami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz